Constatare si Declarare Deces, Acte Necesare Inhumarii
In acele clipe grele, atunci cand se petrece decesul, primul lucru pe care il putem face pentru dvs este sa va putem la dispozitie un medic pentru constatare deces.
Pentru confirmarea medicala a mortii cerebrale trebuie efectuate 2 examinari numai dupa implinirea a cel putin 6 ore. Certificatul medical constatator de deces se elibereaza post-mortem numai dupa implinirea a 24 de ore de la deces.
Ce trebuie facut in caz de deces?
Daca decesul a survenit la domiciliu, primul lucru pe care trebuie sa il faceti este sa chemati ambulanta la locul in care se afla persoana decedata.
Decesul poate fi constatat si declarat:
- de catre medicul de familie
- sau medicul legist al firmelor de servicii funerare (aici putem interveni noi)
Este posibil, chiar daca acest lucru este ilegal, ca medicul de familie responsabil, din diferite motive, sa refuze deplasarea la domiciliu pentru constatarea decesului, punandu-va in situatia de a va deplasa dvs la cabinetul acestuia.
Constatare deces in situatii speciale
In weekend, in perioada sarbatorilor legale, dar si in situatii speciale (de exemplu in situatia unui accident) decesul poate fi constatat si de catre medicii Serviciului de Ambulanta, prin intocmirea Certificatului Medical Constatator al Decesului (CMCD).
Acesta se intocmeste dupa 24 de ore (minim 12 ore in functie de diagnostic) de la producerea decesului.
Declarare Deces si Inregistrare
Actul de deces se declara in termen de 3 zile de la data decesului.
Acte necesare in vederea inregistrarii decesului:
- Certificatul medical constatator al decesului (obligatoriu)
- Actul de identitate al decedatului (obligatoriu)
- Livretul militar sau adeverinta de recrutare, dupa caz, pentru persoanele supuse obligatiilor militare;
- Certificat de nastere decedat (optional)
- Certificat de casatorie decedat (optional)
- C.I./B.I. declarant.
In cazul in care decesul nu a fost declarat in termen, intocmirea actului de deces se face cu aprobarea Parchetului. Declararea se face la starea civila pe raza localitatii unde a survenit decesul.
Odata cu eliberarea certificatului de deces, ofiterul de stare civila elibereaza declarantului o adeverinta de inhumare sau de incinerare, intr-un singur exemplar.
Acte necesare inhumarii / incinerarii
Va oferim consultanta si sprijin in obtinerea acetelor necesare pentru inhumare sau incinerare pe raza judetului Bihor.
Documente necesare:
- Copie dupa certificat constator al decesului;
- Certificatul de imbalsamare (serviciu inclus in oferta noastra)
- Autorizatie de la SANEPID
- Certificatul de deces
- Adeverinta de inhumare
- Contractul de concesiune a locului de veci
Inhumarea sau incinerarea unui cetatean roman al carui deces s-a produs si s-a inregistrat in strainatate, se face pe baza adeverintei de inhumare sau incinerare eliberata de primaria in a carei raza teritoriala urmeaza sa se faca inhumarea sau incinerarea.